PDA

View Full Version : budakwan pon mangsa penipuan jugak



budakwan
22nd September 2010, 08:07 PM
assalamualaikum & salam sejahtera ..

Dalam bulan ramadhan almubaarak baru2 ini, budakwan ditipu juga seorang penjual yang beralamatnya di JB jugak (entah betul tak ).. cumanya..jika ada sahabat2 leh bantu sy sgt2 menghargainya .. segala butira akaun si penipu itu masih saya simpan lagi .. tQ sahabat2 & FMDC ..

anakmokhtar
22nd September 2010, 08:13 PM
spesifik sikit. ditipu mcm mane?

budakwan
22nd September 2010, 08:19 PM
nk jual canon eos 40D RM2000.. kurang2 dapat RM1600 .. budakwan bankin dulu RM800.. 2,3 hr leh msg lagi .. last skali dia cakap..klu barang tak smpai,dia akan bankin balik duit tu.. pastuu senyap terussss ... hehehe ..senyum sokmo lah budakwan : )

ganux
23rd September 2010, 10:02 AM
kenapa ramai sangat penipu2 ni berkata mereka ini dari johor. sebab aku pon terkena jugak dari johor jugak katanya...

SunnySakura
23rd September 2010, 02:07 PM
mgkin org yg sm kot...

kleo28
23rd September 2010, 10:14 PM
Laa...ada lg yg terkena...

bobtahar
23rd September 2010, 11:22 PM
budakwan macam newbie kat forum ni... mesti kena ingat... COD! COD! COD! kalau biasa dgn forum ni kesilapan tu takkan berlaku... jangan bank in duit kepada seller yg kita tak kenal.

Tunggu jela sebulan dua lagi... mesti akan ada newbie lagi masuk forum ni kata kena tipu... sebab tu penipu ni boleh hidup... sentiasa ada mangsa.

budakwan
24th September 2010, 02:50 AM
budakwan macam newbie kat forum ni... mesti kena ingat... COD! COD! COD! kalau biasa dgn forum ni kesilapan tu takkan berlaku... jangan bank in duit kepada seller yg kita tak kenal.

Tunggu jela sebulan dua lagi... mesti akan ada newbie lagi masuk forum ni kata kena tipu... sebab tu penipu ni boleh hidup... sentiasa ada mangsa.

tQ mrBOB.. peringatan kepada newbie..

metaroyal
24th September 2010, 02:57 AM
assalamualaikum & salam sejahtera ..

Dalam bulan ramadhan almubaarak baru2 ini, budakwan ditipu juga seorang penjual yang beralamatnya di JB jugak (entah betul tak ).. cumanya..jika ada sahabat2 leh bantu sy sgt2 menghargainya .. segala butira akaun si penipu itu masih saya simpan lagi .. tQ sahabat2 & FMDC ..

klau ada no pon/nama dia pm kt aq,cuba2 riki mana tau leh kenakan dia balik, malu johorean kalau cmni..

budakwan
24th September 2010, 03:23 AM
klau ada no pon/nama dia pm kt aq,cuba2 riki mana tau leh kenakan dia balik, malu johorean kalau cmni..

ok dah PM mr_metaroyal .. tQ .. tp tak tahu sampai ke tak.. lum pernah PM sapa2 lg .. apa2 pun terima kasih mr_metaroyal..

metaroyal
24th September 2010, 03:35 AM
k dpt PM ko..

azmizi
24th September 2010, 11:06 AM
bersabar la wan..saya tau betapa susahnya nk kumpul duit sebanyak tuk tiba2 terlencong masuk poket penipu plak..pedih sgt..saya klu boleh nk pergi bagitau sorang2 supaya jgn gunakan sistem bank-in klu kita tak rapat nga orang tu (apatah lagi just kenal nama jer)..sedangkan kawan2 sendiri pon leh tipo kita ni kan pula orang yg tak pernah kita kenal..better admin leh la kasi tau amaran nih..letak kt homepage fmdc..kecik pon jadilaa(klu highlight merah orang mungkin nmpak) supaya peringatan kepada orang lain :)

skatoon
24th September 2010, 11:10 AM
bersabar la wan..saya tau betapa susahnya nk kumpul duit sebanyak tuk tiba2 terlencong masuk poket penipu plak..pedih sgt..saya klu boleh nk pergi bagitau sorang2 supaya jgn gunakan sistem bank-in klu kita tak rapat nga orang tu (apatah lagi just kenal nama jer)..sedangkan kawan2 sendiri pon leh tipo kita ni kan pula orang yg tak pernah kita kenal..better admin leh la kasi tau amaran nih..letak kt homepage fmdc..kecik pon jadilaa(klu highlight merah orang mungkin nmpak) supaya peringatan kepada orang lain :)

setuju2 !!!