Page 2 of 106 FirstFirst 12341252102 ... LastLast
Results 16 to 30 of 1576

Thread: Nikon D3000 User | Part 3

  1. #16

    Join Date
    Feb 2010
    Location
    subang jaya| sunway | shahalam | sungkai perak
    Posts
    1,377

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    lawa yg nikkor tuh...

  2. #17

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    lawa tu memang lawa, tapi utk kegunaan aku 300mm masih tak cukup reach. haihh bila la nak cukup duit ni nak sambar yg 600mm plak.. aduyaiii

  3. #18

    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Port Dickson
    Posts
    68

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    meracun diri sendiri ke avam?hoho..ni avam mangkor guna cmera ape ek?D90 ker?

  4. #19

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    la ni guna D90 la, dedulu guna D3k... shot guna sigma tu ngan d3k, nikkor tu ngan d90.

  5. #20

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    Quote Originally Posted by mojojojo View Post
    meracun diri sendiri ke avam?hoho..ni avam mangkor guna cmera ape ek?D90 ker?
    heheheh...soalan mcm ni yg avam suke tuh :P..cabotttttt

  6. #21

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    btol la...nikkor mmg dapat color yang lebih baik...mukaton nun jutsu..

  7. #22

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    bukan meracun, tapi requirement.

    takrifan meracun ni lebih kepada memprogandakan sesuatu yg bukan keperluan wajib. tak ada pun tak apa.

    macam keta, dah siap ada henjen, ada tayar, ada stereng tapi bila kena racun, tukar sport rim, tukar stereng dan segala mak nenek.

    paling terok tukar henjen plak walhal yg asal memang masih elok.. eheheh

  8. #23

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    KL - Kerteh - KL
    Posts
    3,342

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    ish.. cmane aku bleh x seda da masuk umah baru ni? huhuh.. btoi la tu bak kate abam mangkor.. kalu da mmg keperluan, bkn racun lg da... da pnawar...
    To be happy, we must not be too concerned with others - Albert Camus

    Blogspot || Picasa || flickr

  9. #24

    Join Date
    May 2010
    Location
    KB/KL/KUANTAN
    Posts
    2,273

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    bape byk lense ko da ni mangkor???gile kari babas btol la...pas la kt ambe 1..hehehehe

  10. #25

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    dulu banyak le, kit lens 18-55, 18-200, 70-300 VR. semua dah letgo..

    la ni pakai dua prime lens aja, 50mm f/1.8D dan 300mm f/4 IF-ED. kenko teleconverter pun ada satu

  11. #26

    Join Date
    Feb 2010
    Location
    subang jaya| sunway | shahalam | sungkai perak
    Posts
    1,377

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    Quote Originally Posted by mangkor View Post
    dulu banyak le, kit lens 18-55, 18-200, 70-300 VR. semua dah letgo..

    la ni pakai dua prime lens aja, 50mm f/1.8D dan 300mm f/4 IF-ED. kenko teleconverter pun ada satu

    hihihi sambar d90 tuh...juai abeh la...


    nti dh dpt 600 nk 900 lak..bersambung seterusnya...hahahhaa

  12. #27

    Join Date
    May 2010
    Location
    KB/KL/KUANTAN
    Posts
    2,273

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    2 la psl...kalu dh smpai thp kategori kronik ni mmg ssh la nk puas ati ng pe yg da.....cabutttssss!!

  13. #28

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    dalam mencari kesempurnaan, memang banyak yg perlu dilalui dan dipelajari. pengalaman adalah guru yg terbaik...

  14. #29

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    Quote Originally Posted by mangkor View Post
    bukan meracun, tapi requirement.

    takrifan meracun ni lebih kepada memprogandakan sesuatu yg bukan keperluan wajib. tak ada pun tak apa.

    macam keta, dah siap ada henjen, ada tayar, ada stereng tapi bila kena racun, tukar sport rim, tukar stereng dan segala mak nenek.

    paling terok tukar henjen plak walhal yg asal memang masih elok.. eheheh
    ya betul... mcm aku pom penah kene label tukang racun....

    aku sajes beli d90 pd sesapa yg nak serius pasal aku taw, satu hari kelak pasti apgred/nak apgred atleast ke d90.

    tp atleast terpulang la pada individu nak pakai apa....
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  15. #30

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Nikon D3000 User | Part 3

    akuss, kalu berdasarkan pada pengalaman ko, apa yg ko cakap bukannya meracun.

    tapi lebih kepada nasihat sebab berdasarkan kepada pengalaman ko, ko dah tau dah yg mana yg lebih baik supaya mana yg baru² ni takde le membazir duit beli peralatan yg akhirnya tak mencapai kepuasan.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •