Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 36

Thread: A story about Cambodia

  1. #16

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: A story about Cambodia

    saya suke pic budak belari ke arah kamera abang..sungguh dramatik..dan gambar 2 last tuh betul2 wat mata saya tak lepas tgk satu2 dlm pic tuh ( jersi arsenal pon jersi lama..nampak sgt diorang tak de baju sgt)

  2. #17

    Re: A story about Cambodia

    Azmizi,
    Terima kasih kerana sudi melihat gambar2 yang saya letakkan disini...Memang benar kehidupan mereka teramatlah daif dan miskin...Tiada pekerjaan tetap dan hanya bergantung kepada pekerjaan2 di kampung itu saja...Kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang...Walaubagaimanapun mereka tetap bersyukur dengan apa yang mereka lalui sekarang....Sebenarnya apa yang mereka ada seperti baju, kain dan sebagainya adalah simpati dan derma daripada umat muslim lain dari pelbagai negara termasuklah Malaysia.....
    Jika mengikutkan sejarah mereka semua adalah berketurunan melayu seperti kita dan boleh berbahasa melayu....Tetapi setelah beberapa generasi hanya segelintir sahaja yang masih boleh berbahasa melayu....Itupun mana yang telah dan pernah berhijrah ke Malaysia atau Indonesia....Anak2 mereka tidak lagi boleh berbahasa melayu....
    Sebenarnya banyak yang saya pelajari setelah kesana walaupun untuk beberapa hari sahaja....Rasa terharu dan insaf mengenangkan mereka....Apatah lagi bila layanan dan sambutan yang terbaik di berikan kepada kami walaupun mereka dalam serba kekurangan dan kedaifan...
    Jadi kepada mereka yang mungkin berhajat untuk melawat ke Cambodia nanti, janganlah lepaskan peluang untuk menziarah mereka disini walaupun sekadar hanya untuk melawat mereka dan memberi salam untuk beberapa minit....


    Anak muda yang masih belum mengerti apa2.....

  3. The Following User Like This Post:


  4. #18

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    B.B.Bangi n KB
    Posts
    785

    Re: A story about Cambodia

    Gambar sudah menceritakan segalanya...........kita patut bersyukur kerna di bg kesenangan....
    salah satu sebab sy nk kesana krn moyang sy berasal dr Melayu Champa jugak...so mana la tau klu masih ada lg kerabat kt sana....

  5. #19

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: A story about Cambodia

    mmg cantik2 bang..aik abang mazakel pon mix kelate+cambodia = kelabodia :P
    **maybe lebih sesuai tuk tread photojournalisme kot sebb byk cerita nih

  6. #20

    Join Date
    May 2006
    Location
    Kuala Lumpur, Malaysia, Malaysia
    Posts
    1,079

    Re: A story about Cambodia

    Thanks 4 sharing.....set yg menarik....up lagi....
    " shoot to frame not to kill "
    http://sniper44photography.com/

  7. #21

    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Puchong, Malaysia
    Posts
    5,492

    Re: A story about Cambodia

    gambar2 yang penuh dengan feeling human sense ... layak ke contest NatGeo ... terbaik !!!

  8. #22

    Re: A story about Cambodia

    emosi dan sngt dramatik.. saya gemarkannya..

  9. #23

    Re: A story about Cambodia

    Mazakel : Ooo yer ker....Kalau begitu baguslah....Tetapi ada sesetengah dari mereka juga telah berhijrah ker Vietnam dan membuka perkampungan disana....Insyallah mana tahu kot2 terjumpa sedara mara disana bila kesana nanti....
    Azmizi : Maaflah kalau salah thread....Saya pun tak pasti samaada nak letakkan kat photojournal or sini....Jadi letak jer kat sini sebab saya kesana atas sebab jalan2 dan mengenal negara org...
    Sniper44 : Terima kasih...Insyallah saya akan up lagi ....
    Mozakim : terima kasih bebanyak....Tapi rasanya belum layak untuk masuk contest gambar2 nie....Masih baru dengan camera dan masih lagi belajar....Cukuplah sekadar di kongsi dengan rakan2 di sini....
    Kaki+gagak : Terima kasih....


    Kakak dan adiknya di bahagian sudut tepi rumah mereka....


    Emak kepada 2 beradik di atas. Beginilah keadaan di dalam rumah mereka. Rumah yang di jadikan tempat untuk berehat dan berteduh.


    Seorang kanak2 lelaki di laluan jalan kampung mereka.

  10. #24

    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    6

    Re: A story about Cambodia

    thank abam wks.. sy terharu dengan kesungguhan abam mencoretkan kenangan abam kt sna.. bersyukur dgn apa yg kita ada... klau ada peluang, sy pun nk ke sna..

  11. #25

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    cheras, kuala lumpur..
    Posts
    263

    Re: A story about Cambodia

    sgt menarik..

  12. #26

    Re: A story about Cambodia

    edian86 : terima kasih dan insyallah anda pun boleh kesana nanti...
    dboyfotopages : Terima kasih...

    Kali ini gambar2 lain di Cambodia....Barulah cerita pasal warna-warni sebuah negara bernama Cambodia nie...Walaupun banyak gambar tak warna....Hehehhehe


    Seawal pagi memulakan perjalan dengan menaiki basikal untuk ke tempat kerja....


    Pertanian adalah salah satu perkerjaan utama masyarakat Cambodia. Salah satunya ialah mengerjakan sawah padi...


    Anak2 yang mana tidak mampu untuk kesekolah juga turut terlibat untuk membantu keluarga mereka dalam mengerjakan sawah padi...


    Seorang pekerja wanita yang sedang mengerjakan sawah padinya....

  13. #27

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Balai Polis Bkt Kepong
    Posts
    11,513

    Re: A story about Cambodia

    yeahhh haluan ini saya suka
    artist always say "great images" , " great colour", "perfect timing"..but gearhead always says "what camera did you use" . what lens did you use?", " can we see the EXIF data for the picture"..wakakakakka

  14. #28

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: A story about Cambodia

    Quote Originally Posted by buttet View Post
    yeahhh haluan ini saya suka
    ni haluan aper tet..hehehe..Haluan Betul nih..

  15. #29

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Balai Polis Bkt Kepong
    Posts
    11,513

    Re: A story about Cambodia

    ntah aku main sebut aja sebab di FB dok sebuk haluan memacam wakakakakaa
    artist always say "great images" , " great colour", "perfect timing"..but gearhead always says "what camera did you use" . what lens did you use?", " can we see the EXIF data for the picture"..wakakakakka

  16. #30

    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Changlun, Kedah
    Posts
    383

    Re: A story about Cambodia

    Terima kasih abam -wks- karena sudi berkongsi seni kemanusiaan di sini.. gambar2 abam memang menampakkan ketulusan hati dan bukannya shoot hentam keromo macam saya selalu buat bila melawat sesuatu tempat - sebab kurang berfikir

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •