Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 29 of 29

Thread: Berhati-hati ditipu

  1. #16

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Batu Pahat, Johor
    Posts
    1,682

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by Speed_Light View Post
    ape2 cite kite wat passport dulu,bkn mahal mana pun skrg ni.tak cm dulu.siap passport baru kte tetap tarikh bile nak g. klu nk g pun mgkn lps blk dr sabah nnti. rasanya penerangan cgsir tu dh lebih dr jelas tp klu cgsir ada skali lg meriah rasanya,ke cmne cgsir? kite kan cuti lama..sebln lebih tu..dok umah paling2 pun seminggu,lebih dr tu rasanya dah serba tak kne dibuatnya.berdasarkan pengalaman saya la sblm2 ni(ayat racun). ada sape2 lg nk ikuuutttt...
    Betul, buat paspot dulu. Aku minta maaf ler kerana tak dapat bersama. Sebenarnya aku ni ramai sedara-mara kat Singapore. Baik sebelah orang rumah aku juga sebelah aku. Aku sangat rapat dan selalu berhubungan. Kalau aku ke sana nanti terjumpa kaum kerabat siaplah kena bang kenapa tak pegi rumah. Kalau nak pegi umah diaorang bukan cukup 1 ke 2 jam. Bila sedara yang lain tau siap lah lagi kena bang lagi, umah sana pegi, tapi umah sini tak sudi pegi. Itulah yang susah. Lagi pun duit kita ni kecik, parah gak kesana ke sini. Itulah sebab aku pegi sana hanya masa kenduri kawin jer. Nampaknya tawon ni takde kerabat aku yang kawin. Hujung tahun lepas ada 2 orang. Lagi satu perkara aku ni keja gomen. Leceh dan cerewet sikit. Skang boss bagi arahan kalau nak ke Singapore kena isi borang dulu lebih awal. Takut jadi pepe kat sana.

    Kalau ko nak kesana tak susah, pegi jer. Janji Singapore money cukup. Stanby jer dalam 200 ke 300 SD. Tak abis pakai pun kalau tak beli pepe. Bila dah lepas Imigresen Singapore, pegi jer kemana ko nak. Transport senang, Bas setiap satu tak sampai 10 minit, MRT, LRT, teksi cukup mudah, satu tempat. Masa nak masuk, ikut jer orang reramai. Masa kat Imigresen M'sia kena tunjuk jer paspot kita. Tak yah cop. Tak tau ler kat Imigresen M'sia yang baru sekang ni. Bila dah sampai Imigresen Singapore beratur ler kat bahagian foreighner. Memula paspot kita di check guna mesin. Masukkan jer paspot kat dalam slot pada mesin yang di sediakan. Lepas siap scan amik balik paspot tu beratur lagi untuk di cop oleh pegawai Singapore. Jalan selamber macam biasa, jangan kelam-kabut, nanti kena tahan sehari suntuk ko di soal-siasat. Aku dah penah kena tahan, depa buat spot check. Last² terus balik Johor. Tak jadi masuk.

  2. The Following User Like This Post:


  3. #17

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Muadzam Shah, Kuantan, Pasir Gudang
    Posts
    224

    Re: Berhati-hati ditipu

    tq bos atas informasi yg cukup jelas dan berguna

  4. #18

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by CgSir View Post
    Paspot dah ada ker? Kalau xde buat cepat. Skang senang jer. Tak sampai 2 ari siap. Rasanya kalau ko inform kat sini nak pergi Singapore aku rasa ramai nak join. Aku idak ar. Tapi kalau ada member lain nak pegi lagi kompiden.

    Ok, kalau dah pegi bolehlah ceta kat sini. Aku dah lama tak ke sana. Ingin gak tahu perkembangan baru. Tapi aku nak ingatkan, jangan sampai mabok pasai rambang mata udah ler.
    sy da ade passport dah, buat kt kuantan, g dftr pkul 8 cmtu siap pukul 2pm. tp kene g awal lar, DAN JGN TGKAP GMBR UNTUK WAT PASSPORT KAT KEDAI SARAS TU sebab x blh gune, saiz x betol, aritu sy kena tgkap gmbar lg skali kat imegresen kuantan tu.. rm100 untuk 2 tahun, tu pakej pling murah..
    learn and never give up..

  5. #19

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Muadzam Shah, Kuantan, Pasir Gudang
    Posts
    224

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by jobberscroppers View Post
    sy da ade passport dah, buat kt kuantan, g dftr pkul 8 cmtu siap pukul 2pm. tp kene g awal lar, DAN JGN TGKAP GMBR UNTUK WAT PASSPORT KAT KEDAI SARAS TU sebab x blh gune, saiz x betol, aritu sy kena tgkap gmbar lg skali kat imegresen kuantan tu.. rm100 untuk 2 tahun, tu pakej pling murah..
    oo..ye ke.saiz brp dia nk utk passport? kedai saras tu utk kes2 terdesak bole la sb dah takde pilihan lain. bese2 mmg g ktn la

  6. #20

    Re: Berhati-hati ditipu

    sair besar mcm gmbr passport biasa tp muka kena besar lebih dari ibu jari, klw kite letak ibu jari tertutup muka, so x blh gune.. tu lar, da lar mahal.. tp itu lar satu2nyer kedai kat muadzam,,, lg satu kt crk, tp x tau ok x, kedai zaman jepun tuh,, hehe
    learn and never give up..

  7. #21

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Muadzam Shah, Kuantan, Pasir Gudang
    Posts
    224

    Re: Berhati-hati ditipu

    x pe2 nnti ada kdai gmbr baru buka..pakat dtg ramai2.bile stat bljr smula

  8. #22

    Re: Berhati-hati ditipu

    abam speedlight nk buka kdai gmbr ke nih? hhehe.. sy song.. sy 5.12. blik sana..
    learn and never give up..

  9. #23

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Muadzam Shah, Kuantan, Pasir Gudang
    Posts
    224

    Re: Berhati-hati ditipu

    takde lah, sj main..mane modal nak kaut?dgn co-business lg..lama cuti

  10. #24

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Batu Pahat, Johor
    Posts
    1,682

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by Speed_Light View Post
    x pe2 nnti ada kdai gmbr baru buka..pakat dtg ramai2.bile stat bljr smula
    Ok, kawan dah ada paspot. Cepat pegi buat, boleh cepat gi S'pore. Nak pi Indon pun boleh. Ferry jer.

  11. #25

    Join Date
    Aug 2010
    Location
    atas bumi bawah langit - kulim ■ jitra
    Posts
    1,614

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by jobberscroppers View Post
    abam speedlight nk buka kdai gmbr ke nih? hhehe.. sy song.. sy 5.12. blik sana..
    wahhh sampai singapore ko g wan..isk2..kemaruk sungguh..haha

  12. #26

    Re: Berhati-hati ditipu

    abam speedlight nk cari barang, cg sir plk racun spore.. hehehe.. cg sir memg bnyk pengalaman kt spore nih, klw aku dpt join, aku on jer, memg lme tringi nk g spore.. heehe
    learn and never give up..

  13. #27

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Batu Pahat, Johor
    Posts
    1,682

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by jobberscroppers View Post
    abam speedlight nk cari barang, cg sir plk racun spore.. hehehe.. cg sir memg bnyk pengalaman kt spore nih, klw aku dpt join, aku on jer, memg lme tringi nk g spore.. heehe
    Tak per, nak suruh kuar sikit dari bawah tempurung. Hehehe.... Eh, lagi satu. Sebelum masuk Singapura jangan lupa lengkapkan dulu borang putih.

  14. #28

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Muadzam Shah, Kuantan, Pasir Gudang
    Posts
    224

    Re: Berhati-hati ditipu

    Quote Originally Posted by CgSir View Post
    Tak per, nak suruh kuar sikit dari bawah tempurung. Hehehe.... Eh, lagi satu. Sebelum masuk Singapura jangan lupa lengkapkan dulu borang putih.
    ada borang putih plak ke..byk gak persyaratan dia..td baru smp dr kl cari brg2 kamera.rupa2nya kebanyakan lens yg ada di msia ni byk di import dr spore.tokey kedai tu la cakap

  15. #29

    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Mersing, Johor
    Posts
    2

    Re: Berhati-hati ditipu

    kat Gaint Plentong pun ada kedai kira ok lah...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •