Results 1 to 15 of 15

Thread: Gambar Pilihan 2010

  1. #1

    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Bangi, Malaysia, Malaysia
    Posts
    2,024

    Gambar Pilihan 2010

    Salam,
    Saya pon nak ikut beberapa kawan-kawan yang lain letak gambar pilihan mereka sepanjang tahun 2010. Cumanya, saya memilih untuk letak gambar pilihan saya dalam aktiviti terakhir 2010.

    Kebanyakan gambar ini hasil dari lawatan saya ke Negeri Sabah, sempena tahun baru yang lalu. Agak kesal sebenarnya, sebab tahun 2010 saya langsung tak berpeluang nak "buat gambar", selain daripada gambar ketika bertugas. Cemburu dengan kawan-kawan yang banyak kali berkesempatan keluar "buat gambar" beramai-ramai.

    Moga tahun 2011 ini, saya kembali mempunyai ruang untuk praktis "buat gambar" semula.

    *banyak gambar syok sendiri, hahahaha...


    Petang di Pulau Mantanani Kechil


    Lewat petang di Pulau Mantanani Kechil


    Banjaran Kinabalu ketika pagi daripada Pulau Mantanani Kechil


    Lewat petang, 31 Disember 2010, Pulau Mantanani Kechil


    Pemandangan matahari terbenam pada hari terakhir 2010, Pulau Mantanani Kechil


    Potret salah seorang sahabat ketika senja terakhir 2010


    Tengahari di pantai


    "Boatman" yang baru berlabuh di pantai bersama pelancong


    Nelayan tradisional dari kaum Ubian, Pualu Mantanani Besar


    Lewat petang di pantai, Pulau Mantanani Besar


    Pagi yang mendung


    Pemandangan Banjaran Kinabalu daripada Pulau Mantanani Besar


    Pelancong asing dan jurulatih menyelam kesika sesi selam skuba


    Jeti di Pulau Mantanani Kechil


    Lando, salah seorang sahabat ketika membuat terjunan di jeti Pulau Mantanani Kechil


    Pemandangan matahari hampir terbenam di Tanjung Aru, Kota Kinabalu. Gambar ini dirakamkan ketika kunjungan saya ke sana pada bulan April, 2010


    Pemandangan Banjaran Crocker yang dilihat dari Mensilau, Kundansang, Sabah. Gambar ini dirakamkan ketika kunjungan saya ke sana pada bulan April, 2010


    Traktor di Desa Cattle, Mensilau, Kundasang, Sabah, berlatarbelakangkan banjaran Kinabalu. Gambar ini dirakamkan ketika kunjungan saya ke sana pada bulan April, 2010

    Terima Kasih

  2. #2

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: Gambar Pilihan 2010

    beh betul gambar 1st nga gambar jeti tuh bang min

  3. #3

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    damansara + kuantan
    Posts
    132

    Re: Gambar Pilihan 2010

    walaweii.. berdarah idung ni tgk.. huhu, btw.. thanks for sharing

  4. #4

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Gombak, bt caves mareey
    Posts
    2,874

    Re: Gambar Pilihan 2010

    sunset tu mmg gempak.....

  5. #5

    Join Date
    Mar 2007
    Location
    10km to dead sea
    Posts
    3,655

    Re: Gambar Pilihan 2010

    siiri matahari yang sgt mengujakan .. subhanallah.. seronok ad eperkongsian mcm ni.. nak buat gaklah...

  6. #6

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Gambar Pilihan 2010

    apasal takde butang I Like arrr????

  7. #7

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Moscow, russia
    Posts
    535

    Re: Gambar Pilihan 2010

    pic 1, seperti saya sedang berada dilokasi tersebut....pehhhh saya kan nya...
    "photo dari mataku, dari mataku menceritakan yang lalu"

    Nikon D90 + kit lens + 85mm f /1.8D + SB900
    Sony a200 + kit lens + 75 - 300mm

  8. #8

    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Melaka
    Posts
    118

    Re: Gambar Pilihan 2010

    mantop...mantop...
    การ ปฏิบัติ ทำให้ สมบูรณ์
    (practice makes perfect)

  9. #9

    Join Date
    Aug 2007
    Location
    fi Ardillah
    Posts
    1,916

    Re: Gambar Pilihan 2010

    Terbaik amin, gambar² sunset & sunrise yg bisa menyentuh 'rasa', semoga 2011 ni dapat meneruskan hasil² yang lagi cemerlang
    من صمت نجا
    "Captures the spiritual beauty of creation itself"
    Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value
    PhotoFolio | flickr™ | Callidesign™

  10. #10

    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Puchong, Malaysia
    Posts
    5,492

    Re: Gambar Pilihan 2010

    sabah... memang menawan.... untung amin selalu dapat ke sana.. best2

  11. #11

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Gambar Pilihan 2010

    pat lima tahun dulu saya kerap merayau ke KK dan Kuching. Malangnya masa tu takde langsung niat nak berfotografi (kamera pun yelekk). kalau tidak, alangkahh

  12. #12

    Re: Gambar Pilihan 2010

    Menarik lah shot mata ikan tu...
    :: Setulus kasih aku sampaikan kerlipan shutter dipertontonkan.. ::

  13. #13

    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Puchong
    Posts
    760

    Re: Gambar Pilihan 2010

    teruja tengok semua gambarnya...

    Lighting yang baik.. macam dalam studio..

  14. #14

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    B.B.Bangi n KB
    Posts
    785

    Re: Gambar Pilihan 2010

    siri yg menarik....

  15. #15

    Join Date
    Dec 2010
    Location
    puchong
    Posts
    39

    Re: Gambar Pilihan 2010

    terbaik.....
    teruja tgk gmbr2 abg amin

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •