Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 27 of 27

Thread: Bedah Foto | Light Tagging

  1. #16

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    dimana kaki ku berpijak...
    Posts
    1,233

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    Quote Originally Posted by Shahdan View Post
    tu pun kalau dia nak jawab la.. hahaha (pengalaman sy dgn sifu sy)
    thehehehe.. aku pun penah kene gak mcmtu.. kene cari jawapan sendiri la... thehehehehe..
    BLOG
    BBM 21E47ECD

  2. #17

    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Teluk Intan
    Posts
    146

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    Quote Originally Posted by nelza_ax View Post
    saya kerja di sandakan.. sekali sekala balik tu boleh la lepak sekalil..
    ada link, ke fesbuk ke.. add la nelza@putera.com
    ok.. kalo balik roger la..

  3. #18

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    klu lagi abstark lg cantik..tambah2 kaler..yess.. malam ni nak try...

  4. #19

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    teluk intan ada group kaa.... hooo... aku duk sabak jer.. skang ni duk kt mlk.kdg2 balik sbk boring gak... xder geng... yg bley lawan bicara.... eheheh bley roger2...

  5. #20

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    K.L.
    Posts
    17,543

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    kita tunggu apa kata "pelaris"/azmi..he's really very good dlm hal ni..Adeeba bertuah, dapat ilmu dari azmi semasa di Kola koh dulu..
    Tak tahu cara upload foto di Fotomedia Malaysia??http://www.fotomedia.com.my/forum/showthread.php?t=8574

  6. #21

    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Teluk Intan
    Posts
    146

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    Quote Originally Posted by b0r0i View Post
    teluk intan ada group kaa.... hooo... aku duk sabak jer.. skang ni duk kt mlk.kdg2 balik sbk boring gak... xder geng... yg bley lawan bicara.... eheheh bley roger2...
    ada bro.. try FB Pixelpro Photography Alex Chan(sifu yang paling sempoi)

    Quote Originally Posted by b0r0i View Post
    kita tunggu apa kata "pelaris"/azmi..he's really very good dlm hal ni..Adeeba bertuah, dapat ilmu dari azmi semasa di Kola koh dulu..
    akan ku tungguuuuu... hingga tiba saat itu...

  7. #22

    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    4,986

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    dlm kamus fotografi dahulu tiada istilah ini disebut..
    light tagging & graffiti sememangnya sdh di re-brand balik,
    sama jua istilah baru lain seperti "Bokeh" atau "Strobist"..

    teknik asal yang dipelajari digelar
    " Painting With Light " (kini, masih tercatat dlm buku
    pembelajaran fotografi dimana-mana institusi tinggi )
    atau mudah disebut " Melakar Dengan Cahaya "..

    IMHO.

    2 bln sekali sy pegi seri iskandar,tronoh..nak tt blh lerR..
    What Does " Shooting From The Hip " Mean?
    http://www.aiman.my/

  8. The Following 2 Users Like This Post:


  9. #23

    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Teluk Intan
    Posts
    146

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    Quote Originally Posted by PeLaris View Post
    dlm kamus fotografi dahulu tiada istilah ini disebut..
    light tagging & graffiti sememangnya sdh di re-brand balik,
    sama jua istilah baru lain seperti "Bokeh" atau "Strobist"..

    teknik asal yang dipelajari digelar
    " Painting With Light " (kini, masih tercatat dlm buku
    pembelajaran fotografi dimana-mana institusi tinggi )
    atau mudah disebut " Melakar Dengan Cahaya "..

    IMHO.

    2 bln sekali sy pegi seri iskandar,tronoh..nak tt blh lerR..
    tq bro PeLaris.. info yang berguna.. so dalam permainan "PWL" ni.. biasanya apa yang menjadi konsep gambar n equiptment dia plak camne kan?

  10. #24

    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    4,986

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    terima kasih abam Shahdan eii..
    konsepnya mudah,
    sesuatu gambar memerlukan kekreatifan yang mana ianya boleh menyampaikan mesej..
    mesej atau penceritaan itu perlulah kuat, hinggakan kadangĀ² melangkaui 1000 patah pekataan..

    gambar yang gagal bercerita, maknanya rakaman tersebut
    hanya satu rakaman bersahaja (snap-shoot biasa)..
    What Does " Shooting From The Hip " Mean?
    http://www.aiman.my/

  11. #25

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    1000 patah perkataan tu yg takbleh tahan tuhh.. ahahahah

  12. #26

    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    4,986

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    hahaha..
    kesimpulanG tow..
    What Does " Shooting From The Hip " Mean?
    http://www.aiman.my/

  13. #27

    Join Date
    May 2011
    Posts
    2

    Re: Bedah Foto | Light Tagging

    kreativiti tu luas sangat subjek nyer. gambar shahdan saya fikir adalah abstrak. dan seni tak semestinya mempunyai maksud semata-mata. saya pun tak faham apa yang cuba ditonjolkan oleh shahdan selain dari permainan cahaya, tapi agak indah juga untuk ditatap.

    gambar dari saudara magkor pula adalah kurang kreatif bagi saya ( refer balik, saya kata kreativiti luas subjeknyer, so mungkin saya salah menilai ). Gambar tersebut mempunyai lebih nilai dari sudut relevannya ia dirakam.(walaupun saya hanya memahami relevannya bila baca caption,ingatkan nama orang, maklumlah saya bukan kaki pancing jadi sukar nak teka apakah objek yang dirakam)

    apa2 pun semua benda yg dirakam ada nilai kreativiti tersendiri, yang membezakannya cuma pada sudut teknikal semata-mata yang boleh diperbaiki oleh setiap manusia, asalkan ada kemahuan.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •