Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

  1. #1

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    Randai bermaksud Teater. Teater asal minang kabau menggabungkan persembahan teater, tarian, silat, nyanyian dan permainan alat musik.

    Randai Tunang Pak Dukun mengisahkan Tijah yang dipaksa kawin dengan Pak Dukun oleh Pakciknya (ebby yus).

    Randai ini dipersembahkan di Dewan Tunku Chansellor Universiti Malaya.

    p/s : wa shot bersama otai Zidan's



    ketua kampung membuka bicara Randai dihadapan VIP.


    persembahan tarian bermula.


    disusuli dengan silat.



    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  2. The Following User Like This Post:


  3. #2

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.


    persembahan tarian dr Anak Randai.


    pelakon utama, lupa nama betul, memegang watak Tijah.


    Pakcik kepada Tijah, Lupe nama watak dia, tp nama betul Ebby Yus.


    watak budak separuh sedar, apetah nama watak dia... nama betul Bob. Awek2 FMDC buleh la try line.
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  4. #3

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    USJ One Subang Jaya
    Posts
    186

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    Aku suka yg ada bising....

  5. #4

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    Quote Originally Posted by trojan View Post
    Aku suka yg ada bising....
    bising semula jadi. lighting mmg dimm abis. ISO dah pergi 1600 - 2500. hohoh
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  6. #5

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    putrajaya
    Posts
    307

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    wwwaaaa..upload jgk otai akuss nie..aku bukan otai..watak budak tuh towil..
    time nie aku buat lighting..mmg bagi dimm sesgt...saja nk tgk bersama FX+70-200 nyer..
    tq bro akuss sbb bg aku test 24-70..mmg power lens tuh.

  7. #6

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    putrajaya
    Posts
    307

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    aku ader sikit jek...sempat sikit2 shoot joit akuss..
    1#

    2#

    3#

    4#

    5#

    6#

  8. #7

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    ha nama dia Towil!!~


    zapin pon masuk.


    awek zapin


    melentik abam nims...
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  9. #8

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    Randai nih jugak sebenarnye sebuah Teater Muzikal....



    Abam Roy, membawa watak Karim. Pelajar perubatan yang merupakan kekasih kepada Tijah.


    Tijah, awek karim. Tp pakcik dia suruh kawen dengan Pak Dukun Duda Beranak Lima. Sape nak facebook minah ni, PM la Zidan's tu.
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  10. #9

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    dgn hikmat skodeng hulu langat, aku tengok nama dia ditulis Tawil, bukannya Towil... ngekngekngek

  11. #10

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    memang ejaan dia tawil, tp sleng nogori.... jadi la O. towilll.... tapi mangkor totap mangkor. bukan mongkor.
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

  12. #11

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    tapi kann, kalu tengok tulisan yg tunggang-langgang tu, seeoloknya ejaan tawil pun harus disebut terbalik gak.. ngehngehngeh

  13. #12

    Join Date
    Apr 2010
    Location
    HC, JOHOR
    Posts
    3,643

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    tak boleh tahan tgk eby yus, dia kalau cakap mau org tergelak

  14. #13

    Join Date
    Jul 2010
    Location
    KL
    Posts
    33

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    nak berguru boleh ???? hehe

  15. #14

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Ampang Jaya/johor bahru
    Posts
    403

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    iso ade yg 2500 still noise kurang jgk ni bro... lens ape kah yg digunakan? PP wb je ke ni? hebat!!

  16. #15

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    cyberjaya
    Posts
    4,340

    Re: Malam berrolek gondang. Randai Tunang Pak Dukun.

    Quote Originally Posted by rizal28 View Post
    iso ade yg 2500 still noise kurang jgk ni bro... lens ape kah yg digunakan? PP wb je ke ni? hebat!!
    70-200 VR 2. all way f2.8. shoot RAW. and lens tidak mempengaruhi noise....
    Mengkomen lebih senang daripada membuat apa yang dikomen sendiri.....

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •