Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 21 of 21

Thread: HDR tutorial by Trey Ratcliff

  1. #16

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    ustaz, masa nak taip komen, tekan pada Go Advanced kt bawah kotak komen ni. ana buat di situ lah..

  2. #17

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Batu Pahat, Johor
    Posts
    1,682

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    Teknik HDR.

    Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih kepada Abam Azmizi yang lama dulu pernah tunjuk ajar saya editing HDR hanya melalui forum FMDC.
    Setelah cuba memahamkan melalui forum FMDC dan mendapat info tambahan melalui post avam-abam yang lain akhirnya baru sekarang ini saya mencuba. Editing tidak seberapa, main bantai semacam jer. Janji tahu cara menggunakan HDR software editing. Inilah percubaan pertama saya dalam editing HDR yang saya dapatkan ilmunya melalui Avam Azmizi dan rakan-rakan dalam FMDC>





    Terima kasih semua kepada semua rakan-rakan FMDC yang sudi berkongsi ilmu dengan saya yang terlalu baru dalam Digital Fotografi ni.
    Terlalu banyak ilmu yang kita tidak tahu dalam fotografi ni. Terima kasih FMDC yang membuka peluang untuk saya berkongsi pengetahuan
    dalam Fotografi. Kalau rajin mahu mengali ilmu banyak yang kita boleh dapat di sini.

    Saya bukan nak belajar amik gambo tapi saya hanya mahu belajar editing gambo jer. Terima kasih semua.
    Last edited by CgSir; 14th July 2011 at 10:58 AM.

  3. #18

    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    295

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    Quote Originally Posted by CgSir View Post
    Teknik HDR.

    Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih kepada Abam Azmizi yang lama dulu pernah tunjuk ajar saya editing HDR hanya melalui forum FMDC.
    Setelah cuba memahamkan melalui forum FMDC dan mendapat info tambahan melalui post avam-abam yang lain akhirnya baru sekarang ini saya mencuba. Editing tidak seberapa, main bantai semacam jer. Janji tahu cara menggunakan HDR software editing. Inilah percubaan pertama saya dalam editing HDR yang saya dapatkan ilmunya melalui Avam Azmizi dan rakan-rakan dalam FMDC>





    Terima kasih semua kepada semua rakan-rakan FMDC yang sudi berkongsi ilmu dengan saya yang terlalu baru dalam Digital Fotografi ni.
    Terlalu banyak ilmu yang kita tidak tahu dalam fotografi ni. Terima kasih FMDC yang membuka peluang untuk saya berkongsi pengetahuan
    dalam Fotografi. Kalau rajin mahu mengali ilmu banyak yang kita boleh dapat di sini.

    Saya bukan nak belajar amik gambo tapi saya hanya mahu belajar editing gambo jer. Terima kasih semua.
    Tuan belajar ngan azmizi?hehehehe nk kena buat baik jgk dgn dia ni apapun,gambar ni cantik menurut pndangan saya..sy yakin, otai otai kat sini pun mesti suka.
    faqir ilallah;
    mohd jaafarudin bin md ali

  4. The Following User Like This Post:


  5. #19

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    aik dah lama tu cgsir igt lagi yek kekeke..saya tak pandai lagi HDR nih..ni kena blajar nga otai2 landskap mcm mozakim tu terer HDR..saya nih masih terlalu sikit berbanding ilmu diorang..

  6. #20

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Batu Pahat, Johor
    Posts
    1,682

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    Quote Originally Posted by ustaz jaafar View Post
    Tuan belajar ngan azmizi?hehehehe nk kena buat baik jgk dgn dia ni apapun,gambar ni cantik menurut pndangan saya..sy yakin, otai otai kat sini pun mesti suka.
    Betul tu ustaz. Kalau ustaz rajin bongkar dalam forum FMDC ni mesti jumpa thread itu dan boleh di pelajari sebelum berjumpa guru sebenar.


    Quote Originally Posted by azmizi View Post
    aik dah lama tu cgsir igt lagi yek kekeke..saya tak pandai lagi HDR nih..ni kena blajar nga otai2 landskap mcm mozakim tu terer HDR..saya nih masih terlalu sikit berbanding ilmu diorang..
    Memang dah lama betul abam azmizi. Memang saya tidak pernah buat lepas dapat ilmu tu. Inilah first time mencuba. Maklumlah orang dah slow ni memang semua slow. Walaupun ilmu azmizi di katakan sedikit tapi orang tengok memang kaw tim ler. Abam Mozakim tu kalau jumpa mesti nak berguru gak lah. Kalau dapat ilmu dia mesti lagi melotop output tu.

  7. #21

    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    15

    Re: HDR tutorial by Trey Ratcliff

    ini cubaan HDR saya ,



    harap otai2 kat sini sudi komen .
    gmbar dishoot menggunakan format RAW .
    link gambar : http://www.flickr.com/photos/kertza/...in/photostream

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •