Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 60

Thread: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

  1. #1

    Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    Tak tahu di mana nak mengadu... Tapi kalau tuan-tuan ada ternampak jualan untuk barang-barang seperti dibawah sila berkongsi maklumat di sini.

    Pada ahad lepas 11/9/2011 di Bandar Baru Bangi, semasa cover event nikah dan sanding peralatan ini telah dicuri di dalam rumah pengantin.

    1. Camera Bag Lowepro Computrekker
    2. Nikon D200 DSLR
    3. Nikon D7000 DSLR
    4. Nikkor 24-70mm f2.8G (N) Lens
    5. Nikkor 18-105 VR Kit Lens
    6. Tamron SP90
    7. 2xEN-EL3 Battery (Backup)
    8. Nikon Flash SB800
    9.Wireless Remote Trigger
    10. Card Reader
    11. HOYA 77mm PRO1 Digital UV Filter (Belum guna, baru 2 hari beli)
    12. HOYA 77mm PRO1 Digital CPL Filter (Belom guna, baru 2 hari beli)
    13. Hood and cap untuk Nikkor 16-35mm f4 (N) VRII
    14. Hood and cap untuk Nikkor 70-200mm f2.8G (N) VRII
    15. MBD-10 Battery Grip
    16. Apple iPad Camera Connection Kit
    17. Flash bounce + diffuser
    18. White balance card

    Dan yang tiada gantinya adalah CF cards gambar-gambar majlis nikah pada sebelah paginya.
    Ini adalah pasangan pengantin yang telah kehilangan gambar-gambar pernikahan mereka (diambil semasa sesi outdoor pagi tadi).
    Sekali lagi kalau ada maklumat sila berkongsi..




    Tergamak manusia mencari jalan yang mudah seperti ini...
    Last edited by dahalan; 24th September 2011 at 07:27 PM.

  2. #2

    Join Date
    May 2010
    Location
    BDR TENGGARA
    Posts
    721

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    pernah alami kes seumpama ini, ttp brg lain, amat kecewa bila tahu saudara sendiri yg terambil,
    cuba minta bantuan tuan rumah sebaik mungkin...insyallah kalau ada rezeki x kemana.

  3. #3

    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Pasir Gudang
    Posts
    284

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    aduhai..tak terkata....

  4. #4

    Join Date
    Nov 2010
    Location
    ladang gotah, gomeh N9
    Posts
    331

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    menangis...

  5. #5

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Saujana Damansara
    Posts
    3,103

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    saya simpati di atas apa yang berlaku dan menimpa tuan...mungkin boleh tanya dan minta tolong dari tuan rumah dengan cara yang baik...banyak bersabar harapnya dan percayalah tiap2 yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya...

  6. #6

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    banyakkan bersabar sahabat

  7. #7

    Join Date
    May 2011
    Location
    kuantan,kemaman,kuala terengganu
    Posts
    94

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    apa yg boleh dikatakan hanyalah banyakkan bersabar,kerana dgn bersabar akan dpt menenangkan jiwa kita dlm situasi begini,yakin dan percaya jika ia masih tetap rezeki kita,pasti nanti akan muncul jalannya utk kita dpatkan kembali..

  8. #8

    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Taiping,Perak+ kepala batas. Penang
    Posts
    267

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    bersabarlah wahai sahabat..
    Allah S.W.T menguji hambanya mengikut kemanpuan hamba itu sendiri..
    yakin pada dalam diri anda , semua ini ada hikmahnya.. coba saudara renung-renungkan.. pasti ada sinar disebaliknya..
    http://iqfaizal.blogspot.com/ takdak gambaq aweks..!

  9. #9

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    sy turut bersimpati....
    mgkn kwn2 ble bg langkah2 peringatan yg perlu diambil bg
    mgelakkn kejadian serupa berlaku kpd photographer2...
    cth nye beg sentiasa digalas/sandang...lain2?

  10. #10

    Join Date
    May 2010
    Location
    Puchong
    Posts
    802

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    saya turut simpati dgn en dahalan.

  11. #11

    Join Date
    Dec 2009
    Location
    pj, sunway, bangsar, shah alam ,kb
    Posts
    4,955

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    nasihat saya pad photog wedding.."jgn percaya pada tuan rumah sgt"..ramai suka mintak izin nk simpan barang dlm bilik pengantin dulu tapi masalahnya adakah kita betul2 percaya diorang akan jaga barang kita sedangkan sanak saudara diorang bebas kuar masuk..klu ilang sapr nk dipersalahkan? tuan rumah? harap minimakan kelengkapan menembak tuh..bawak yg mane perlu jer..harap tuan bykkan bersabar dan photog lain jadila ni sebagai pengajaran..saya turut bersimpati...

    * Nikkor 24-70mm f2.8G (N) Lens tu,..aduss

  12. The Following User Like This Post:


  13. #12

    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Rep Sg Ramal, Bangi,Bongek, Kluang
    Posts
    189

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    alamak 2 body complete set dia rembat..mudahan dia pulangkan semula..sama2 kita doakan.

  14. #13

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    aduhai ... takziah beb...sabar ye...

  15. #14

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Spiderville
    Posts
    6,685

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    cuba tanya usherer kalau perasan orang bawak beg tu keluar dari rumah masa majlis. tapi aku suspek orang dalam punya kerja. paling elok kerjasama dgn mak ayah pengantin aka tuan rumah secepat mungkin. barang tu mungkin disorok dalam rumah sampai siap majlis baru diseludup keluar.
    Shoot all the way because that's the way to shoot.

    Spider Blog: http://malaysianspiders.blogspot.com

    Spider Directory: http://www.flickr.com/photos/labah-labah/

  16. #15

    Re: Kes DSLR dicuri di majlis perkahwinan

    aduyaii....
    x terkata membaca brg2 yg hilang ....
    byk2 bersabar saudara, seberat mane pon beg cmra tu, pikul lah iye sekurang-kurangnya dia sentiasa bersama kita .

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •