Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 21 of 21

Thread: Forgotten Kingdom- Laos

  1. #16

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    jeles dgn serba kekurangan diorg....
    ...forget the shutter count, just shoot and you'll learn something...

  2. #17

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    K.L.
    Posts
    17,543

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    terima kasih atas perkongsian Red
    Tak tahu cara upload foto di Fotomedia Malaysia??http://www.fotomedia.com.my/forum/showthread.php?t=8574

  3. #18

    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Terengganu
    Posts
    491

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    teringin sgt nk join travel photg nie.. nk join yg dome punye p 2 omkosnya tinggi sgt..hehe. xmkn anak binim kat rumah gk..
    - Bukan jurufoto professional, tapi bila minat mengatasi batas. -

  4. #19

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Spiderville
    Posts
    6,685

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    Di kawasan air terjun Tad Nyeang kami melakukan sedikit kajian ekologi sebelum delegasi kasi berpisah untuk bertolak balik ke Pakse sebelum naik bas ke Vientiane.

    33. Posing sikit dgn awek jerman. Dia baru siap PhD tentang spider kat ladang koko di Indonesia.




    34. Di perjalanan 1 jam ke Pakse tu nampak langit cantik. Berenti jap hehehe.




    Tiba di stesen bas Pakse kira2 pukul 6pm. Bas pukul 9pm jadi sempat merayau sekitar tu kejap.

    35. Hening senja di pinggir bandar Pakse.




    36. Pasar berdekatan stesen bas. Gerai ni jual banyak daging bakar.




    37. Pasar malam.




    38. Kat tepi jalan banyak gadis2 buka meja jual tiket loteri.




    Sepanjang malam tu tidur dalam bas yang ada katil. Tak de la best sangat tapi kira elok la drp duduk je semalaman.

    39. Terminal Bas Selatan Vientiane. Punya la berdebu sebab tak berturap.




    40. Orang transport sayur guna troli di sana.



    moral: kamera kecik dan ringan memberi lebih motivasi untuk merakan foto dengan lebih banyak.
    Shoot all the way because that's the way to shoot.

    Spider Blog: http://malaysianspiders.blogspot.com

    Spider Directory: http://www.flickr.com/photos/labah-labah/

  5. #20

    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Bidor, Malaysia
    Posts
    285

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    terima kasih Red banyak gambar kat sana....... teringin pula nak pergi....
    Abah Along baru belajar ni.......tapi bleh le sikit-sikit ...ade le gambar skit2 kad
    http://syazhar.fotopages.com dan http://www.flickr.com/photos/dedaunhijau/ serta http://myfotoshoot.blogspot.com/

  6. #21

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Spiderville
    Posts
    6,685

    Re: Forgotten Kingdom- Laos

    Memang best gi sana, kos pun kira rendah gak. Lagi murah kalau kompeni yang bayar hahaha. Memang syok layan foto sini. Tu pun banyak pergi kat bandar dan resort. Kalau masuk kampung belah utara sana tu rasanya lagi best kut. Di belah utara boleh naik bot menyusur ke pedalaman yang tak de jalan raya.

    OK, kita kembali ke ibu negara Vientiane.

    41. Wine yang dicampur beberapa jenis binatang berbisa.




    42. Di luar pasar pagi tu ada satu kawasan yang ada ramai tukang emas/suasa/perak.




    43. Sama la.




    44. Plagiat gambar kat tepi jalan.




    45. Tebing Mekong di waktu petang. Sebarang tu dah Siam.




    46. Apa ntah dia jual ni.




    47. Gerai syiling antik di pasar malam.




    48. Panorama waterfront mengadap Sungai Mekong, belah kiri tu tapak pasar malam. Jalang2 bawak awek sini romantik. Ramai mat saleh merendek.

    Shoot all the way because that's the way to shoot.

    Spider Blog: http://malaysianspiders.blogspot.com

    Spider Directory: http://www.flickr.com/photos/labah-labah/

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •