Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

  1. #1

    Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Pantai Penarik, Setiu sangat cantik dan belum tercemar ditambah pula dengan suasana nelayan persisir pantai yg baru pulang dari laut disambut oleh ahli keluarga dan pembeli2 ikan kecil-kecilan ...


    Pix #1


    Pix #2 - Isteri dan anak2 menyambut kepulangan nelayan dari laut dgn harapan membawa balik rezeki utk keluarga


    Pix #3 - Suasana meriah bila nelayan baru sampai ke pantai


    Pix #4 - Berat sama dipikul - nelayan tolong menolong menolak perahu enjin sangkut yg baru mendarat ke atas pantai sebelum mengeluarkan hasil tangkapan...

    More pictures here

    Komen dan kritikan membina dialu-alukan
    my gallery @zenfolio.com | my photo blog | my images for sale | my folio @ MIR
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. - Imogen Cunningham

  2. The Following 3 Users Like This Post:


  3. #2

    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Puchong, Malaysia
    Posts
    5,492

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    best belaker... paling teman suker yang nombo 3 .... kemah keming

  4. #3

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Thank you mozakim. Datanglah Terengganu, negeri cantik budaya menarik hehehe.Nak pegi Pantai Penarik ni pon tak susah...pantai dia tepi jalan besor je cuma kena ikut jalan pantai dari KT ke Setiu lah

    Quote Originally Posted by mozakim View Post
    best belaker... paling teman suker yang nombo 3 .... kemah keming
    my gallery @zenfolio.com | my photo blog | my images for sale | my folio @ MIR
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. - Imogen Cunningham

  5. #4

    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Puchong, Malaysia
    Posts
    5,492

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Quote Originally Posted by mzabdullah View Post
    Thank you mozakim. Datanglah Terengganu, negeri cantik budaya menarik hehehe.Nak pegi Pantai Penarik ni pon tak susah...pantai dia tepi jalan
    besor je cuma kena ikut jalan pantai dari KT ke Setiu lah
    Memang banyak tempat lagi di Ganu nak pegi, setakat ni baru sampai Penunjuk, Kemasik, Cenering (Pandak), Batu Burok, Sekayu ... sikit sangat haaa...

  6. #5

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Aku orang T'ganu pon blom cover byk lagi kehkehkeh
    my gallery @zenfolio.com | my photo blog | my images for sale | my folio @ MIR
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. - Imogen Cunningham

  7. #6

    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    295
    Fenomena luar biasa.gambar-gambar camni yg kita nak tengok.menyejukkan mata

    Sent from my GT-P6800 using Tapatalk 2
    faqir ilallah;
    mohd jaafarudin bin md ali

  8. #7

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Shukran Ustaz. Kalau ustaz ada masa tu kat sini pon boleh dpt gambar camni gak...mungkin lebih baik. Lighting dia superb sebelah petang...

    Bila ustaz nak aktif balik photography?

    Quote Originally Posted by ustaz jaafar View Post
    Fenomena luar biasa.gambar-gambar camni yg kita nak tengok.menyejukkan mata

    Sent from my GT-P6800 using Tapatalk 2
    my gallery @zenfolio.com | my photo blog | my images for sale | my folio @ MIR
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. - Imogen Cunningham

  9. #8

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    cantik.. thanks for sharing! ader rezeki nak datang memetik kat sana jugak lah

  10. #9

    Join Date
    May 2010
    Location
    Kuantan Pahang
    Posts
    2,083

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Yang PALING MENARIK ialah tone yang sangat mengancam. Dan PALING PENTING ialah sedap mata memandang untuk pandang lebih lama lagi....

    Melihat gambar sebegini menarik, ku rasa bangga negeri ku Terengganu. TQ Bro.
    Last edited by PengukirCahaya; 30th January 2013 at 09:30 PM.
    Photography is a VISUAL COMMUNICATIVE LANGUAGE. To master, use it always.

  11. The Following User Like This Post:


  12. #10

    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    1,932

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    mmg mengancam gambar2 tuan...tersu rasa mcm nak pi sana....boleh rekomen chalet/resort berdekatan pantai penarik...he...he

  13. #11

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Quote Originally Posted by aboyNajun View Post
    cantik.. thanks for sharing! ader rezeki nak datang memetik kat sana jugak lah
    Thanks AboyNajun, silalah datang Terengganu banyak tempat menarik utk dirakam

    Quote Originally Posted by PengukirCahaya View Post
    Yang PALING MENARIK ialah tone yang sangat mengancam. Dan PALING PENTING ialah sedap mata memandang untuk pandang lebih lama lagi....

    Melihat gambar sebegini menarik, ku rasa bangga negeri ku Terengganu. TQ Bro.
    Thanks Bro Pengukir Cahaya, my statemate hehehe

    Quote Originally Posted by Jai org Johor View Post
    mmg mengancam gambar2 tuan...tersu rasa mcm nak pi sana....boleh rekomen chalet/resort berdekatan pantai penarik...he...he
    Silalah datang Jai. Actually ada beberapa chalet kat sana dan kat Merang pon ada (Merang tak jauh dari Penarik tapi Merang tempat orang ambik bot utk ke Pulau Redang). Aku pon tak pernah bermalam kat Penarik nih cuma lalu je...
    my gallery @zenfolio.com | my photo blog | my images for sale | my folio @ MIR
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. - Imogen Cunningham

  14. #12

    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2,102

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    no 1 juga feveret

  15. #13

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Balai Polis Bkt Kepong
    Posts
    11,513

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    lo ada diganu xsinggah dungun
    artist always say "great images" , " great colour", "perfect timing"..but gearhead always says "what camera did you use" . what lens did you use?", " can we see the EXIF data for the picture"..wakakakakka

  16. #14

    Join Date
    Feb 2013
    Location
    Bangsar
    Posts
    5

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Terbaik r enviroment kat sini..mcm nk g jer

  17. #15

    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Kemaman, TRG
    Posts
    51

    Re: Nelayan tradisional di Pantai Penarik, Setiu

    Double like, bila la aiming for natural tone skill bakal menjadi kenyataan ku..=).
    "Menchari yang belum dapat, memberi yang bukan milik ku.."

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •