Results 1 to 5 of 5

Thread: Mesin ikat matakail

  1. #1

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Mesin ikat matakail

    Boring-boring tak tau nak buat apa, duk selongkar peralatan mancing. Terjumpa menda alah ni. Dah beli lama dulu tapi jarang pakai sebab bila mancing banyak guna gewang aja.

    Alat ni digunakan utk mengikat matakail kecik seperti matakail udang guna tali tangsi yg halus. Dah tua-tua ni mata pun udah tak berapa nampak nak ikat matakail yg halus tu terasa berguna jugak menda ni.. haha


    LR4-8751 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Benda ni pakai sehelai bateri kecil saiz AA. Ada motor.

    Nak ikat matakail yg kecik ni guna tangsi halus dgn mata yg dah rabun payah jugak. Kena pulak matakail tu jenis takde lubang utk memudahkan kerja mengikat mata pancing


    LR4-8760 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Rupa mesin tu dengan lebih dekat.


    LR4-8752 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Mula-mula letak mata pancing dulu pada pemegangnya.


    LR4-8754 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Pastu letak tali pancing di tempatnya...


    LR4-8755 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Tegangkan tali pastu hidupkan suis. Rotor bergear tu akan berputar di sekeliling matakail dan melilit tali pancing pd matakail tu.


    LR4-8756 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Dah siap ikat... Hari Rabu ni nak pegi Merchong dekat Rompin mancen udang galah... hehe


    LR4-8757 by ديروين مڠكور, on Flickr


    LR4-8758 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Kualiti ikatan yg kemas dan kukuh...


    LR4-8758 by ديروين مڠكور, on Flickr

    Sekian. Wabillahitaufik walhidayah....

  2. The Following User Like This Post:


  3. #2

    Join Date
    Aug 2011
    Location
    Salak Tinggi, Sepang
    Posts
    786

    Re: Mesin ikat matakail

    Menarik! terima kasih kerana berkongsi ilmu.

  4. #3

    Re: Mesin ikat matakail

    thanks for sharing abam.. nanti dah dpt udang jgn lupe kengkawan ye... hu..hu

  5. #4

    Join Date
    Jan 2012
    Location
    damansara perdana
    Posts
    44
    Tq.. Baru tau ada benda mcm ni...

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

  6. #5

    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Ladang Getah Ontahmano, Ontario...
    Posts
    5,827

    Re: Mesin ikat matakail

    terima kasih semua kerana sudi jenguk ke sini...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •