Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: Gambar di Sawah Padi di Sekinchan , Kuala Selangor

  1. #1

    Gambar di Sawah Padi di Sekinchan , Kuala Selangor

    During Maulidur Rasul holiday , me and some guys from photomalaysia.com went on a photohuntingmakan trip to kuala selangor area.it was me ted bubba tumpang keta red to kuala selangor to meet up the other guys who have been there since morning

    surprisingly ..there's alot of things you can do around the kuala selangor area

    1) fireflies of course
    2) bukit melawati (sunset , feed monkey)
    3)my pics are mostly at the sawah area so here are some for you guys.
    4) seafooood
    5) sawah padi field ..
    6) tg karang ..take photos of sunset also and fisherman villages..

    let's go there again guys?



    petani sawah filling up the fertilizer machine with baja..what was his name again ted?



    what does the future holds for these hardworking people?



    no noise , honks , people shouting..just him and his fishing rod..



    of trees and sun...



    two youngsters zooming by....



    to infinity and beyond! ( Atleast to the main river line )



    lonely scarecrow...(shirt and hat to spare anyone?)



    sifu ted with his weapon of choice...

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many

     

  3. #2
    post ni ditujukan kepada sang merah Mr Red he he

    hamba persembahkan gambar-gambar tatapan untuk mereka yang saban hari menunggu....






  4. #3

  5. #4
    Quote Originally Posted by omarjamaludin
    post ni ditujukan kepada sang merah Mr Red he he
    saya terkedu...mujur tak tertelan sudu..!!! :lol: :lol:
    Tiefer, tiefer - Irgendwo in der Tiefe gibt es ein Licht!

  6. #5

    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Malacca
    Posts
    2,877
    Wow... Banyak menarik ni.....
    Polini Fotografik Sdn Bhd.
    Tel: 012-6688613

  7. #6

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    International Hill, UK
    Posts
    1,309
    Cerita saya bermula pada pagi hari sambutan Maulidur Rasul dan saya berada dirumah kerisauan, kerana kereta saya mengalami kerosakan. Saya fikirkan saya tidak dapat bersama rombongan En. Maxby (dari PhotoMalaysia) ke Kuala Selangor, tetapi, di atas kesudian Encik Omar Jamaluddin menjemput saya di rumah, saya, bersama Encik Omar, Encik Ted dan Encik Merah sampai juga ke Kuala Selangor ... walaupun sedikit lewat.

    Pemandangan indah di Kampung Sg. Sireh menyambut kedatangan kami. Angin sepoi sepoi bahasa memuput lembut bilahan daun daun padi.



    Penduduk kampung yang lalu lalang agak kehairanan dengan kehadiran kami.



    Agak kecewa kerana padi belum lagi menguning, saya rakam juga segugus padi muda yang masih kehijauan.



    Kami berkesempatan berbual dengan En. Masdar, seorang petani di kampung itu. Beliau nampak gembira dengan kehadiran kami dan sudi menceritakan pahit getir pengalaman beliau mengerjakan sawah.





    Encik Masdar menunjukkan alat alat membaja, dan menerangkan jenis-jenis baja yang digunakan untuk menjaga kesuburan tanaman beliau.





    Setelah memenuhkan mesen membaja, Encik Masdar meneruskan tugas beliau membaja .....



    Encik Ted nampak gembira dengan penerangan dan cerita Encik Masdar dan tersenyum puas ....


  8. #7

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    International Hill, UK
    Posts
    1,309
    Ohhh .... ada satu lagi model dipinggiran tali air.


    seekor chatchiborrr (kate org peghork)

  9. #8

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Taman Keramat
    Posts
    8,362
    Nie yang rasa nak balik kampung tanam padi nie

  10. #9


    bubba,
    saya kagum sungguh gambar nie...:shock:
    phuuuhhh...!!
    terkezut burung tu...!!!
    Tiefer, tiefer - Irgendwo in der Tiefe gibt es ein Licht!

  11. #10

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Ampang, Selangor
    Posts
    1,371
    weahhh .. syiok nye !!
    tempat ni kite macam dah pernah pegi kan weet .. ???




    gambar memang bess !!
    Paint with the light
    http://lilylulu.fotopages.com

  12. #11

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    International Hill, UK
    Posts
    1,309
    En. Red. Saya pun suka akan gambar itu ... suatu imej yg tidak di rancang. Sedang saya memerhati En. Masdar membaja sawahnya, tiba-tiba seekor burung terbang keluar. Saya memang telah bersedia untuk memetik picu pengatup (shutter lah), jadi kelihatan sahaja kelibat burung itu, saya pun terus menekan butang pengatup lalu membekukan saat yang menarik ini.


  13. #12

    Join Date
    Sep 2005
    Location
    "Kerajaan CINTA"
    Posts
    1,527
    bubba tak ajak pon..
    sob..sob..

  14. #13

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    shah alam
    Posts
    1,935
    waaaaaaaaaaaaaa............besh woo... amk gmbr sunset kat bendang..x penah lag aku buat ler...
    kerja?tidoq?melepak?merayau?mencari rezeki?mencari idea?

  15. #14

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Batu Pahat + Jalan Tun Razak + Setiawangsa + Bangi + Sepang + Wangsa Maju
    Posts
    5,225
    bubba tak ajak pun *ceh macam blh ikut!
    RiSYA
    and it may be that u dislike a thing that is good for u

    http://www.flickr.com/photos/89851992@N00

  16. #15
    Quote Originally Posted by red406
    Quote Originally Posted by omarjamaludin
    post ni ditujukan kepada sang merah Mr Red he he
    saya terkedu...mujur tak tertelan sudu..!!! :lol: :lol:
    sang merah , janganlah kamu terkesema dengan gambar gambar ini ! he he.. saya tahu ianya amat poyo tapi saya teruja utk membeban-atas (upload) gambar ini he heee

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •