Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 54

Thread: Mari Kita Bermaaf Maafan

  1. #1

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    K.L.
    Posts
    17,543

    Mari Kita Bermaaf Maafan

    Assalamualaikum wbt.,

    Sempena kedatangan bulan Ramadhan ini, apa kata kita bermaaf-maafan. Yalah nak tunggu raya bukan tentu umur kita panjang. Sebelum kita bermaafan kita ucapkan terima kasih kepada Dome yang menyediakan ruang untuk kita berforum. Bila telah tersedia ruang walaupun terikat dengan syarat ditetapkan, ada kalanya kita alpa. Yalah keyboard mana ada tulang (kataganti perumpamaan lidah tidak bertulang) Kita menekan keyboard adakalanya ketika kita rasional, adakalanya kita dalam amarah (dlm minda bercelaru)..dan apabila kita menekan keyboard dlm keadaan terakhir, kita lupa yang kita berkomunikasi dalam alam maya ini dimana kita tidak dapat melihat riak muka, apa yang kita tulis kita anggap gurauan., apa yang kita kata kita anggap nasihat..TETAPI..sedia maklum itu cuma apa yang kita ingat dan kita rasa...bagaimana dengan perasan orang yang membacanya??Jadi marilah kita sama-sama bermaaf-maafan, kita teruskan komuniti fotomedia ini sebagai komuniti "satu keluarga yang besar".

    Oleh itu biar hanty mulakan...ampun maaf hanty minta pada semua ahli fotomedia, sememangnya hanty yang layak minta maaf dulu kerana mengikut jumlah posting agaknya hanty yang teratas..jadi hantylah yang telah byk buat silap dan dosa pada semua ahli fotomedia..yalah lebih banyak merapu lebih banyk hati yang akan terguris walaupun hanty tidak berniat demikian.Jika ada teguran hanty, anggaplah teguran seorang Aunty kepada anak2nya, teguran Kakak kepada adik2nya...dan jika teguran merupakan lebih kepada kiasan itulah cara hanty untuk memastikan keharmonian di fotomedia ini.Maafkan hanty...

    ..over to you..ya sesiapa juga boleh mohon maaf waiimma baru join fotomedia seminit tadi..

    updated:18/9/09...alhamdulillah hampir kepenghujung Ramadhan...
    Tak tahu cara upload foto di Fotomedia Malaysia??http://www.fotomedia.com.my/forum/showthread.php?t=8574

  2. The Following 6 Users Like This Post:


  3. #2

    Join Date
    Mar 2007
    Location
    kuantan-kerteh
    Posts
    3,661

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    thanks for reminding and highlighting


    saya pun sama. minta maaf atas kesilapan, terutama dalam menaip dan timbul silap faham.

    maaf pada semua.
    http://ikelah.fotopages.com
    ------------------------------------------------------


  4. #3

    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Pantai Barat - Pantai Timur - Pantai Barat
    Posts
    912

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Saya pun sama... sempena kedatangn Ramadhan yang mulia nih.. maaf dipinta kepada semua.. semoga keberkatan Ramadhan nih membawa manfaat kepada semua... Arigato!
    ~ NO Retreat No Surrender ~




    http://www.flickr.com/photos/achid

  5. #4

    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Shah Alam
    Posts
    1,206

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Saya pun nak minta maaf kepada seluruh ahli FMDC sekiranya terdapat kesilapan dan terkasar bahasa dari diri saya.
    Saya memaafkan seluruh ahli FMDC sekiranya ada (sepengetahuan saya tak ade... semuanya baik-baik belaka)

    Selamat menyambut bulan Ramadhan yg mulia . Semuga segala amalan yg telah atau akan kita kerjakan diterima oleh Allah s.w.t.

    Tahun nie dapat berpuasa di M'sia setelah 2 tahun berbuka puasa dan solat terawih seorang-orang

  6. #5

    Join Date
    Nov 2008
    Location
    tang ni..
    Posts
    158

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    aku ingin memohon jutaan kemaafan sekiranya aku ada tersalah ckp..perbutan..itu semua xdk nawaitu langsung..so..tinggal beberapa hri saja lagi kita akn berpuasa..posa la dn smbut serta hayatilah ramadhan dgn penuh kegembiraan kerana bulan yg penuh keberkatan...semoga kita berada dlm orang2 yg sedikit (beriman)...wa'allahu'alam..

    *jgn nk kantoi2 posa plak..dn igt p trawih (pesanan ini ditukan kepada diriku jua hohoho) bukn igt tarawih = more..hohoho
    .:: really . live . photo ::.
    | http://boyzonezzz.fotopages.com |

  7. #6

    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    1,935

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    saya pon sama... walopon jarang post kat forum nih... sempena kedatangan bulan Ramadhan... saya nak memohon maaf kepada semua jika saya ada menyinggung perasaan atau membuat salah tanpa sedar atau sedar, tak sengaja atau sengaja... saya mohon maaf banyak-banyak...

  8. #7

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    8,158

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    ampun maaf juga dari saya
    dah lama tak outing & join activity kat fmdc
    ingat kita bukak puasa & terawikh bersama pun ok nanti
    aji [at] fotomedia.com.my
    direct: +6012 254 7398

    don't follow aji on facebook

  9. #8

    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Sg. Petani, Kedah
    Posts
    354

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    ambil kesempatan dan peluang ni utk minta maaf jugak
    andai ada salah silap samada dari kata2, gambar,
    pandangan pendapat atau kurang sumbangan selama d forum ni...

    semoga Ramadhan tahun ini lebih bermakna
    insya-Allah
    freezing it~
    ------------------------------
    Hanis Huqaimi
    hanis_q[at]yahoo[dot]com
    O13.458.69.42
    My Flickr

  10. #9

    Join Date
    Feb 2009
    Location
    B.Baru Bangi
    Posts
    227

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    " JIKA SELURUH UMUR ADALAH DOSA MAKA TAQWA & TAUBAT ADALAH UBATNYA, JIKA SELURUH HARTA ADALAH RACUNYA MAKA ZAKAT PENAWARNYA DAN JIKA SELURUH BULAN ADALAH NODA MAKA RAMADHAN ADALAH PEMUTIHNYA"

    1st : Thanks to aunty sbb buka thread ni...n mcm aunty ckp,thanks to dome sbb buka forum ni...

    2nd : saya juga ingin memohon ampun dan maaf andai ada terkasar bahasa sepanjang berforum, mengata belakang, dan apa jua....saya juga maafkan segala salah foromer yg lain pd saya jika ada (xde pun sbnrnya)...

    lastly : Selamat menjalani ibadah puasa, semoga amalan puasa kita di terima ALLAH...InsyALLAH...
    Gambar-Gambar kehidupan melalui lensa anda.... :-c

    http://www.flickr.com/photos/doc_a82/
    "" Sila la tgk....pas tu komen....""

  11. #10

    Join Date
    May 2006
    Location
    Kuala Lumpur, Malaysia, Malaysia
    Posts
    1,079

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Saya pong sama gak...mohon ampun & maaf sekiranya ada terkasar bahasa atau tersalah taip......& selamat berpuasa...
    " shoot to frame not to kill "
    http://sniper44photography.com/

  12. #11

    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Home Alone
    Posts
    375

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Sempena Ramadan al-mubarak ini saya mohon ampun & maaf kepada seluruh anggota FMDC seandaikan tulisan/pandangan/c&c saya ada bikin sdr-sdri terasa hati.

    betoi jugak kata hanty zain, keyboard tak bertulang.Keyboard saya ni selalu patah spring. Tu yg kekadang terlajak menaip. Selamat menyambut Ramadhan semua.
    ishishishmasanipulakkeyboardnitaksemenamenaspaceba rpatahspringlahpulaksoribeb.

  13. #12

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Di depannya masjid, di belakangnya mini market..
    Posts
    2,323

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Kemaafan jua yg ku pohon dari semua Warga FMDC.....semoga semua kita mendapat berkat dari Ramadhan yg bakal tiba.
    “the only time politicians tell the truth is when they call each other liars” http://abahwafi.fotopages.com

  14. #13

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Selamat Hari Raya...Maaf Zahir............................................. ...........................
    Batin hanya utk isteriku saja.....dan jugak...........................................im soriiiiiiiiiiiiiiiiii

  15. #14

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    Saya pun nak ambil kesempatan ni untuk mohon ampun dan maaf kepada semua warga Fotomedia ni jika ada salah dan silap dimasa lalu.

  16. #15

    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Melaka
    Posts
    3,986

    Re: Mari Kita Bermaaf Maafan

    W'salam hanty...

    Sy suka btol thread ni.. dan mengambil kesempatan utk memohon kemaafan pd keterlanjuran... Sama2lah kita buang ego dan bersatu ...moga perkongsian ilmu di sini terus mendapat keberkatan dariNya

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •